Nabídka výukového programu
Věková skupina: nižší i vyšší třídy ZŠ, SŠ, rodiny s dětmi
Téma: Význam vody v krajině
Zařazení v rámci RVP: VO Člověk a příroda – přírodověda/přírodopis,
průřezové téma Environmentální výchova.
Místo konání/srazu: Starý Ples u Jaroměře, program probíhá přímo v terénu
Délka trvání: cca 2-3 hodiny (dopoledne), možno dle potřeby zkrátit
Příspěvek: 80 Kč za žáka/studenta
Přihlášky a informace:
Břeněk Michálek, michalek@birdlife.cz, 734 226 037
Všichni víme, že v přírodovědném vzdělávání nic nenahradí přímý lektorovaný pobyt v přírodě. Děti se do jejího vnímání zapojí všemi smysly. Výuka je pak mnohem efektivnější a poznatky dlouhodobější. Zážitek z pobytu ve zdravé, pestré a dobře fungující krajině je pro dnešní městské děti většinou i něčím nevšedním.
Takové prostředí a odpovídající výukový program nabízí Ptačí park Josefovské louky České společnosti ornitologické u Jaroměře ve východních Čechách. Již jedenáctou sezónu se na jaře ptačí park otevře školním exkurzím, na které vás tímto zveme. Přijeďte s vaší školou do unikátní ptačí rezervace, kde ornitologové vykupují a chrání mokřadní krajinu.
Žáci a studenti uvidí divoce se klikatící říčku Metuji, životem oplývající tůně, vzácné polodivoké koně, impozantní pratury a hlavně řízeně zavlažované louky plné různých ptáků. Výukový program se věnuje právě tématu vody v krajině. V případě nepřízně počasí využijeme originální zastřešený interaktivní model říční krajiny nebo pozorovatelnu s působivými vyobrazeními okolní přírody.
Všichni účastníci si odnesou upomínkové předměty a dobrý pocit ze smysluplně stráveného dne. Návštěvu parku doporučujeme spojit s prohlídkou podzemních chodeb v Pevnosti Josefov (491 812 343, info@pevnostjosefov.cz) a Záchranné stanice pro volně žijící živočichy v Jaroměři (732 344 967, exkurze@jarojaromer.cz).
Holínky již nejsou nutností. Využíváme nezatopenou okružní stezku.
Na setkání se těší Břeněk Michálek (duben), Filip Laštovic, Olga Mařáčková a Kamil Hromádka (květen a červen)
lektoři Ptačího parku Josefovské louky